CAR-Renault


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

CAR-Renault
CAR-Renault
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onze R12 TS - 73-YB-21

2 plaatsers

Ga naar beneden

Onze R12 TS - 73-YB-21 Empty Onze R12 TS - 73-YB-21

Bericht  renault15.17 za okt 20, 2012 8:38 am

Jullie hebben het verhaal van onze aankoop van deze R12 kunnen lezen in de Renograaf. Dat ik haar in de buurt van Bordeaux heb opgehaald is alweer 2 jaar geleden. We hebben er al ruim 6.500 km mee gereden sindsdien en ook wat puntjes aangepakt.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Wat is er intussen aan de auto gedaan:

- Voor de eerste APK keuring in Nederland heb ik geen risico gelopen en alle drie de remslangen vervangen. Dat was maar beter ook, deze slangen zijn voorzien van een (aanmaak)datum en die vermeldden nog een datum in 1972!! De originele slangen dus nog.
- Ook de banden waren duidelijk al zeer oud. En omdat ik de velgen toch op wilde knappen, heb ik eerst een set dunlop lichtmetalen velgen gemonteerd met nieuwe Michelin banden. Hier hebben we de eerste anderhalf jaar mee rondgereden.
- Daarna heb ik als eerste cosmetisch punt de ruitbiezen van de voor- en achterruit vervangen. Een bekend probleem bij de R12 (en ik denk ook andere Renaults van deze leeftijd) is dat deze "plastic chroombiezen" verkleuren en dan geelachtig of zelfs bruin worden. Ik heb foto's gemaakt van deze actie / het verschil, maar die moet ik nog even zoeken.
- Vervolgens zijn de velgen dus aangepakt. Na het poedercoaten zelf de vakjes afgeplakt en donkergrijs gespoten. Wat een klus. Wink

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Op dit moment ben ik erg tevreden met de staat van onze gele trots. Alleen de beginnende roest op de voorspatschermen moet nog een keer aangepakt worden. Ik heb daarvoor al twee nieuwe schermen liggen, maar weet nog niet wanneer ik ze zal vervangen. Ik ben toch wel bang voor kleurverschil.

Wordt vervolgd....
renault15.17
renault15.17

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 19-10-12
Leeftijd : 51
Woonplaats : Uden

http://www.renault15-17.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze R12 TS - 73-YB-21 Empty Leuk

Bericht  Admin za okt 20, 2012 9:56 am

Leuk verslag Dave. Als dit zo gaat lopen, krijgen we een mooie verzameling aan informatie.

Admin
Admin

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 06-10-12
Leeftijd : 68
Woonplaats : Leeuwarden

http://www.pucedebillancourt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze R12 TS - 73-YB-21 Empty Re: Onze R12 TS - 73-YB-21

Bericht  renault15.17 zo nov 25, 2012 10:55 am

Even een update. En die gaat over de "2e versnelling". Maar niet alleen bij de R12. Want laat ik nu bij twee auto's daar ineens problemen mee hebben. :? En bij allebei alleen als de versnellingsbak nog koud is.

Allereerst kwam het verschijnsel bij de Alpine naar voren. Daar springt soms de 2e versnelling er uit en dan is het bijna onmogelijk om de 2e versnelling weer "in te leggen". Het gebeurt niet elke keer. Een beetje vervelend, maar er is mee te leven. Het gebeurt maar af en toe en je kunt ook prima van 1 naar 3 schakelen. Zodra je een kilometer of 6-8 gereden hebt, is het probleem weg.

En dan de Renault 12. Vorige week had ik voor het eerst moeite om de 2e versnelling in te schakelen. En de volgende dag meldde mijn vrouw dat ze de 2e versnelling niet kon inschakelen zolang de auto koud was (en dat dat irritant was). Vanavond heb ik nog even een proefrit gemaakt om wat te testen en ook bij de R12 is het probleem er niet continu. Soms kun je de 2e niet inleggen bij opschakelen, soms gaat dat probleemloos. En bij terugschakelen is het net zo, meestal geen probleem, maar dan ineens kun je met geen mogelijkheid de 2e versnelling inleggen (ook niet met veel kracht).

Sta ik nu mogelijk voor twee keer hetzelfde probleem? Koppeling versleten? Of iets met de synchomesh?
renault15.17
renault15.17

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 19-10-12
Leeftijd : 51
Woonplaats : Uden

http://www.renault15-17.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze R12 TS - 73-YB-21 Empty Re: Onze R12 TS - 73-YB-21

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum